Khasiat Madu Lebah


>> Terukir kalimah Allah pada sarang lebah

>>Produk madu asli Iran jenama Kausar

Masuk ke blog http://madulebah.fotopages.com/ saya terpegun dengan sekeping gambar yang dipaparkan dalam entrinya mengenai sarang lebah yang terukir kalimah Allah. Saya kagum bagaimana sang lebah yang hanya seekor binatang yang tidak berakal berupaya mengukir kalimah Allah. Tentunya mereka makhluk yang taat setia kepada penciptanya.Sedangkan manusia yang telah diberikan akal fikiran yang waras,masih teraba-raba mencari kebenaran dan ramai yang sesat jalan.Walaupun mengaku sebagai Muslim, tetapi gagal meletakkan Allah dan agama Islam di dalam hatinya. Berdoalah semoga kita semua diberikan taufik dan hidayah dari Allah untuk sentiasa berada di jalanNya yang lurus. Amin.

Berbalik kepada cerita madu lebah ,ternyata madu lebah adalah makanan tambahan yang tinggi mutu dan khasiatnya. Ini dinyatakan dalam Al-Quran Surah An-Nahl ayat 68-69.Firman Allah :-"Dari perut lebah itu keluar minuman(madu), di dalamnya terdapat penawar yang menyembuhkan bagi manusia".

Madu lebah mengandungi bahan seperti Sukros, Glukos,Fruktos,Natrium, Kalsium, Potassium dan Manganase. Ia mengandungi pelbagai zat dan vitamin yang mengekalkan kesihatan manusia dan mencegah pelbagai penyakit seperti keracunan,penyakit usus dan sebagainya. Pendekata, madu lebah banyak sekali khasiatnya jika diamalkan oleh keluarga kita. Kita boleh menambahkan madu lebah dalam masakan , kuih-muih dan kek yang kita buat mengikut kesesuaiannya. Tetapi terdapat bermacam jenis madu lebah di pasaran. Ada yang tulen dan ada yang campuran. Pandai-pandailah kita memilihnya. Jika anda mahu membeli produk madu asli dari Iran, anda boleh membeli jenama Kausar yang diedarkan oleh Ariyan Global Sdn.Bhd.Tel:03-89413090/012-2606273 atau layari http://www.thekausar.com/

No comments:

Popular Posts