Selamat datang ke blog ResipiNoraini !

Macam-macam hal

Assalamualaikum kepada para pelawat semua.Harap anda semua sihat sejahtera hendaknya.Dah  5 hari kita berpuasa dan tak lama lagi sebuklah nak buat biskut raya dan kek.Tup,tup timbul pulak cerita mentega Golden Churn ada DNA babi.Nasib baiklah Kak Ani tak guna mentega ni untuk buat kek mentega dan kek lapis.Sebabnya mentega ni mahal sangat.Kak Ani  dah biasa pakai Anchor jadi tak gunakan jenis lain.Tapi tak tahulah pulak esok lusa keluar pulak cerita Anchor pun tak halal.Mintak-mintak janganlah.

Kesian jugak pada pengusaha-pengusaha kek lapis kat Sarawak yang terpaksa buang kek mereka.Ada yang dah beli banyak mentega Golden Churn.Jadi nak buat apa mentega tu?Kalau dapat jual balik oklah tak adalah rugi sangat.Harap mereka  banyak-banyak bersabar.Ini dugaan di bulan Ramadan.Kak Ani nak cadangkan kepada pihak-pihak yang menjaga halal haram ni, kenalah periksa selalu benda-benda macam ni.Kalau tak halal beritahu awal-awal.Ini nak raya macam-macam hal pulak.Apapun kepada anda yang selalu menggunakan mentega ni, bertukarlah kepada jenama yang lain.Biar kurang sedap sikit tapi bendanya halal.

0 comments :