Kursus Masakan Bulan Ogos 2009

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera diucapkan kepada para pengunjung semua. Pejam celik kita dah pun sampai ke bulan terakhir sebelum berpuasa dan berhari raya. Untuk bulan Ogos ini tinggal beberapa kelas saja lagi dan atas permintaan ramai saya lanjutkan kelas sehingga 15/16 Ogos iaitu lebih kurang satu minggu sebelum puasa. Untuk makluman anda semua kelas 1 Ogos(Sabtu) ditukar ke 2 Ogos (Ahad) kerana khabarnya ada demonstrasi besar di KL pada tarikh tersebut.Kemungkinan semua jalan ke KL kena road block dan menyebabkan jam teruk. Supaya tidak menyusahkan anda semua maka kursus Hiasan Kek ditukar ke hari Ahad. Berikut adalah jadual baru untuk bulan Ogos 2009.


2 OGOS - KURSUS HIASAN KEK DGN KRIM MENTEGA DAN PIPING JELLY.(RM130)
Mempelajari cara membuat Kek Span, Membuat Krim Mentega, Teknik menghias kek,Bunga Ros, Daun dan lain-lain Paten.Membuat Kek Kartun dengan Piping Jelly. Membawa pulang sebiji kek yang telah berhias.

8 OGOS - KURSUS ANEKA BISKUT RAYA (RM130)
Mempelajari teknik membuat biskut dan tip membuat bisnes biskut raya. Resipi spt. Permaisuri Badam, Fancy Aiskrim, Mama Carries, Havana Strawberi, Cip Coklat, Oatmeal, Tat Gulung, Sampan Kelapa dan Suji Bergajus + 2 resipi bonus.

9 OGOS - KURSUS ANEKA KEK POPULAR (RM130)
Mempelajari teknik membuat kek. Resipi spt Kek Span Pandan, Span Coklat, Pandan Layer, Choc.Moist, Blueberi Cheese Cake, Tiramisu, Kek Pelangi, Kek Buah dan menghias kek Black Forest dan Blueberi dengan Non Dairy Whipping Cream.

15 OGOS - KURSUS BAHULU DAN MUFFIN (RM 130)
Mempelajari teknik membuat bahulu, tahan lama dan pembungkusan. Resipi spt Bahulu Cermai, Bahulu Pandan, Bahulu Cappucino, Bahulu Kemboja (pecah lapan), Bahulu Gulung, Bahulu Lapis. Mufin - Mufin Blueberi, Mufin Cip Coklat, Mufin Strawberi Berinti.

16 OGOS - KURSUS KEK CAWAN DAN HIASANNYA (130)
Mempelajari teknik membuat kek cawan seperti Kek Oren Popi, Kek Kismis Walnut, Kek Coklat dan Kek Pandan + 3 resipi bonus. Cara membuat krim mentega dan menghiasnya dengan pelbagai jenis corak yang menarik. Membawa pulang 10 biji kek yang dihias sendiri.


Semua kursus adalah secara hands-on dr pukul 10 pg - 5 ptg.Kursus diadakan di Aniz Baking Centre, Taman Samudra, Batu Caves, Selangor. Yuran rm 130 bayar pada hari kursus. Tidak perlu membawa barang kecuali pen saja. Sijil diberikan pada peserta.

No comments:

Popular Posts